בקצרה (TL;DR)
אחרי עונת דוחות סוערת בוול סטריט, זיו חקשוריאן מנתח טכנית ארבע מניות שנמצאות במוקד — אנבידיה, אוקלו, מטא וסולאראדג'.
המשותף לכולן: לא רצים אחרי המחיר. מחכים שהוא יגיע לאזור הביקוש, או לרגע שבו הקונים משתלטים על המוכרים.
אנבידיה פרצה את $211 וחוזרת לבדוק אותו, אוקלו צריכה לפרוץ את $84 כדי לכוון ל-$190, מטא ממתינה לירידה ל-$490, וסולאראדג' צריכה לעבור את $64.
המסר המרכזי: לזהות מגמה זה רק הצעד הראשון — הכניסה הנכונה היא אחרי תיקון, תחת ניהול סיכונים.
כשמניה טסה כלפי מעלה, האינסטינקט הראשון של רוב הסוחרים הוא לקפוץ פנימה לפני שיהיה מאוחר.
זאת בדיוק הטעות שגורמת להם להיתפס בשיא — ואז לספוג ירידה של 20% או 30% שמספיקה כדי לשבור אותם נפשית, גם אם בסוף המגמה ממשיכה.
בראיון בערוץ הכלכלה ישב זיו חקשוריאן, מייסד סייקלס טריידינג, וניתח טכנית ארבע מניות שכולם מדברים עליהן.
הקו המנחה אצלו זהה בכל ארבע: קודם כל מזהים את המגמה, אחר כך מחכים בסבלנות לאזור שבו הקונים אמורים לחזור — ולא רגע לפני.
בואו נעבור מניה־מניה, עם רמות המחיר המדויקות שזיו סימן לכל אחת.
| מניה | סטטוס | אזור ביקוש / כניסה | Stop Loss | הערות |
|---|---|---|---|---|
| NVDA | רשימת מעקב | ריטסט אזור $211 | מתחת ל-$211 | פרצה את השיא הקודם, חוזרת לבדוק אותו |
| OKLO | ממתינים לפריצה | מעל $84 | מתחת ל-$84 | פורצת קו מגמה יורד, יעד $190 (מעל 100%) |
| META | ממתינים לירידה | אזור $490 | 10%-15% מתחת ל-$490 | גרף חודשי, לא מייצרת שיאים חדשים |
| SEDG | רשימת מעקב | אזור ביקוש / מעל $64 | מתחת לאזור הביקוש | שפלים ושיאים עולים מ-2025, מוכרים ב-$64 |
אנבידיה — החלוצה שחוזרת לבדוק את השיא
נתחיל עם אנבידיה.
איך לא — המניה שסוחפת את כל עולם ה-AI ומובילה אותו.
היא הייתה החלוצה בתחום, זאת שגורמת לכל הענף הזה להראות את הביקושים האדירים שיש לו.
אחד הדברים החשובים ביותר בניתוח הטכני זה קודם כל לזהות את המגמה ולראות שהיא אכן מגמת עלייה.
בגרף השבועי של אנבידיה רואים את נקודות השיא והשפל שהמניה מייצרת — מבנה מחירים עולה וברור.
מה שמעניין כאן זה הפריצה כלפי מעלה של אזור $211.
זה היה השיא הקודם, והמניה כרגע איפשהו חוזרת לבדוק את הרמה הזאת.
ככל שמניה מתמידה מעל רמת השיא האחרונה והמחיר חוזר לבדוק אותה — זאת בעצם ירידה של מימוש רווחים. כל אדם רוצה בסופו של דבר לשים את הכסף בכיס.
זאת הנקודה שממנה אפשר להעריך שאותו מימוש רווחים מיצה את עצמו, ומכאן יחזרו הקונים.
החוכמה היא לא רק להיכנס למניות שנמצאות במגמה עולה — אלא לא להיתפס בשפיץ העליון לפני שהמחיר מסתובב כלפי מטה.
גם הפסד זמני של 20% או 30% יכול לשבור אותנו בדרך.
לכן מחכים לאיזשהו מימוש רווחים ברמות שאמורים להגיע אליהן הקונים מחדש — ואלה הנקודות הרלוונטיות.
אוקלו — פריצת $84 שיכולה להוביל ל-$190
במניית אוקלו הסיפור קצת שונה, כי המגמה השולטת פה נמצאת ממש על קרני התרנגולת — על הגבול.
מצד אחד רואים נקודות שיא ושפלות במימד הגדול יותר, אבל מאז ספטמבר 2025 המניה נמצאת בנסיגה.
אבל היא עושה משהו אחר.
אוקלו, שמתעסקת באנרגיה גרעינית — אותה פלטפורמה שמאפשרת לייצר חשמל שישמש ברובו גם את תחום ה-AI — פורצת את קו המגמה היורד.
היסיים היורדים שיש במניה מתחילים להיפרץ מעלה.
אבל כדי שהיא תקבל את העוצמה האמיתית — כדי לדעת שהמוכרים כבר פחות חזקים והקונים מקבלים שליטה — צריך לראות את המניה פורצת את אזור $84 כלפי מעלה.
באזור $84 אפשר לראות שכל פעם שהמניה הגיעה לרמה הזאת היא קיבלה התנגדות. זאת אומרת יש שם גוף גדול, כסף גדול שפשוט מוכר.
כל עוד הקונים לא מגיעים בפועל וקונים מעל $84 — היא תקועה.
ברגע שהפריצה מעל $84 קורית, זה אומר שאין יותר מוכרים שיכולים ללחוץ את המחיר.
משם אפשר לראות טיפוס כלפי מעלה — כמעט "שמיים פתוחים" עד אזור השיא האחרון.
היעד הראשון יהיה לאזור $190 — פוטנציאל של מעל 100% מהאזור הזה.
כמובן, הכל תחת ניהול סיכונים. זה לא לקחת את כל ההון ולשים על מניה אחת.
רוצים ללמוד איך לזהות אזורי פריצה ואזורי ביקוש בעצמכם? הצטרפו לאקדמיה של סייקלס טריידינג
מטא — ממתינים לירידה ל-$490
ענקית מטא, חברת האם של פייסבוק, הציגה בדוחות האחרונים הכנסות מפרסום של מעל 50 מיליארד דולר.
אבל הבעיה הגדולה שרואים בגרף החודשי — כל נר מייצג חודש — היא שכבר כמה חודשים המניה לא מצליחה לייצר שיאים חדשים.
היא יורדת איפשהו מסוף 2025.
האזור האחרון שבו אפשר לזהות את הקונים נמצא באזור $490.
היינו קרובים לשם לפני חודש וחצי, לא הגענו עד לשם, ומיד המחיר התחיל לקפוץ חזרה.
יכול להיות שהחשש מהדוחות ומההשקעה האדירה שמטא הציגה בבחינה העתידית עם ה-AI גורם למשקיעים כרגע לפחד.
אני לא רואה את זה כפחד. מבחינתי הירידה הזאת עד אזור $490 היא לגיטימית.
באזור $490 הקונים שנהנו מהפעם הקודמת, או כאלה שפספסו את הרכבת, ירצו לבוא ולהצטרף מחדש.
וכמובן, אם קונים באזור כזה וזה לא עובד — המחיר יורד 10% או 15% מתחת לרמה — אומרים "תודה רבה".
הקונים הגדולים שעליהם הסתמכתי לא הגיעו, אז אין מה לעשות שם.
זה בדיוק ההבדל בין כניסה מתוך שיטה לבין כניסה מתוך תקווה.
סולאראדג' — הישראלית שצריכה לעבור את $64
מניית סולאראדג' היא דווקא מניה ישראלית, שעשתה תקופה לא פשוטה — לפחות ברמת החזון שהיה עם האנרגיה הסולארית.
היא לא מתעסקת ממש בפאנלים עצמם, אלא במוח שבתוך הפאנלים — הרכיב שמאפשר להם לספק יותר אנרגיה.
אחרי נפילות די משמעותיות, מאזור 2025 המניה מתחילה לייצר שיאים ושפלים עולים.
מה זה אומר? שהקונים מתגברים כל פעם על המוכרים שיושבים שם.
אבל באזור שבו אנחנו נמצאים כרגע — אזור $64 — יש מוכרים שנמצאים היסטורית, מלפני הנפילה של שנת 2024.
מה שצריך לראות מכאן, כדי שהמניה תמשיך את הטיפוס כלפי מעלה, זה עלייה מעל הרמה הזאת — בדיוק כמו שראינו באוקלו: איזשהו אזור של מוכרים שצריך לפרוץ, ואנחנו רוצים לראות את הקונים מתחזקים.
אז בניתוח הטכני יש שתי אפשרויות: או שקונים באזור הביקוש (כמו שזיו סימן בחץ צהוב על הגרף, ועליו סיפר גם בערוץ היוטיוב שלו), או שממתינים לפריצה מעל $64.
ברגע שפורצים את הרמה הזאת כלפי מעלה — זה נותן לסולאראדג' אפשרות לטיפוס אדיר של עשרות אחוזים.
הקו המשותף — מגמה, אזור, וסבלנות
שימו לב מה חוזר על עצמו בכל ארבע המניות.
באנבידיה מחכים לריטסט של השיא, באוקלו ובסולאראדג' מחכים לפריצה מעל אזור מוכרים, ובמטא מחכים לירידה לאזור קונים.
בכל מקרה — מחכים. לא רצים אחרי המחיר.
הרעיון פשוט: מגמת עלייה היא תנאי הכרחי, אבל לא מספיק.
צריך גם נקודת כניסה שבה הסיכון קטן והסיכוי גדול — אזור שבו אנחנו יודעים בדיוק איפה טעינו אם המניה לא מתנהגת כמצופה.
ברגע שהמחיר שובר את הרמה הקריטית כלפי מטה — יוצאים, בלי רגשות.
שגיאות נפוצות
- קנייה בשפיץ העליון. להיכנס למניה במגמת עלייה בלי לחכות לתיקון — זה לחשוף את עצמך לירידה לגיטימית של 20%-30% שיכולה לשבור אותך נפשית, גם אם בסוף המגמה ממשיכה.
- פריצה מזויפת מול פריצה אמיתית. כל עוד המניה לא פורצת בפועל את אזור המוכרים (כמו $84 באוקלו או $64 בסולאראדג'), היא תקועה. אל תקנו על סמך "נראה שהיא עומדת לפרוץ" — חכו שהקונים יגיעו ויקנו בפועל מעל הרמה.
- היעדר סטופ לוס. אם קונים באזור ביקוש כמו $490 במטא והמחיר יורד 10%-15% מתחת — זה הסימן שהקונים הגדולים לא הגיעו. "תודה רבה" ויוצאים. בלי סטופ, הפסד זמני הופך להפסד שמוחק את התיק.
"החוכמה היא לא רק להיכנס למניות שנמצאות במגמה עולה. אנחנו לא רוצים אף פעם להיתפס בשפיץ העליון לפני שהמחיר מסתובב כלפי מטה — לכן אנחנו מחכים למימוש רווחים ברמות שאמורים להגיע אליהן הקונים מחדש."
— זיו חקשוריאן, סייקלס טריידינג
שאלות נפוצות (FAQ)
למה לא לקנות את אנבידיה עכשיו אם היא במגמת עלייה ברורה?
מה צריך לקרות כדי שאוקלו תהפוך לאטרקטיבית?
למה מטא יורדת למרות הכנסות של מעל 50 מיליארד דולר?
איך יודעים מתי לצאת אם הכניסה לא עובדת?
מה מייחד את סולאראדג' בין ארבע המניות?
סיכום
ארבע מניות, ארבעה סיפורים — אבל שיטה אחת.
אנבידיה חוזרת לבדוק את $211, אוקלו צריכה לפרוץ את $84 כדי לכוון ל-$190, מטא ממתינה לירידה ל-$490, וסולאראדג' צריכה לעבור את $64.
בכל אחת מהן הניתוח הטכני אומר את אותו הדבר: זהה את המגמה, סמן את האזור, ותחכה בסבלנות שהמחיר יגיע אליך — תחת ניהול סיכונים, עם סטופ לוס ברור.
ככה לא נתפסים בשיא, וככה שומרים על ההון ועל הנפש לאורך זמן.
כל החלטת השקעה היא באחריות הקורא בלבד.
המאמר עובד ונערך בעזרת בינה מלאכותית על בסיס סקירות הווידאו של זיו חקשוריאן (25 שנות ניסיון בשוק ההון).


