ראשיחדשות ותחזיותוול סטריט נראית חזקה, אבל בישראל נדלקת נורה אדומה

וול סטריט נראית חזקה, אבל בישראל נדלקת נורה אדומה

בקצרה (TL;DR)

זיו עובר על כל הזירות בבת אחת — וול סטריט, ישראל, ביטקוין, זהב, נפט והדולר/שקל — ומראה תמונה מפוצלת.
בארה"ב (S&P 500, נאסד"ק) המגמה הראשית עדיין עולה: כל ירידה היא ירידה לצורך עלייה, עם רמות תמיכה ב-7,240 ב-S&P וב-28,200 בנאסד"ק.
בישראל דווקא נדלקת נורה אדומה — תל אביב 35 מתקרב לאזור 4,050 ותל אביב 90 ל-3,630–3,700, ואם זה נשבר התיקון יכול להעמיק.
השורה התחתונה: לקנות על רמת תמיכה עם סטופ הדוק עדיף פי כמה מלרדוף אחרי המחיר אחרי שכבר עלה — וזה ההבדל בין יחס סיכון של 1 ל-2.

סרטון מקורי

טבלת סיכום

נכס סטטוס אזור תמיכה / רמת מפתח רמה קריטית הערות
S&P 500 מגמה עולה 7,240 מתחת ל-7,000 כל ירידה היא ירידה לצורך עלייה
נאסד"ק מגמה עולה 28,200 תיקון 6–7% לגיטימי נר קונים דחף את המחיר מיד למעלה
דאו ג'ונס חלש יחסית ריטסט 50,000 לא פרץ כמו S&P ונאסד"ק
ראסל 2000 מגמה עולה 2,810 / 2,720 / 2,680 כמה אזורי תמיכה מדורגים
ביטקוין מגמה יורדת יעד 53,000 → 49,000 "עלייה שהיא פייק" — מחזורים פוחתים
אית'ריום מגמה יורדת שבר תמיכה התנגדות 1,935 יעד 1,400 כרמה ראשונית
תל אביב 35 נורה אדומה 4,050 שבירה = תיקון עמוק שבוע אדום, מתקרב לאזור הקריטי
תל אביב 90 נורה אדומה 3,630–3,700 שבירה = יציאה לא פרץ, התחיל לרדת בנר השני
מדד הבנקים ממתינים 7,100 (פיבונאצ'י) / 6,965 7,800 / 7,550 כמה אזורי ביקוש — מאתגר לתזמן
דולר/שקל עלייה לצורך ירידה 2.88 3.05 (קריטי לטווח ארוך) פריצת 2.98 → 3.00 → 3.05
זהב תמיכה שברירית 4,100 מתחת → 3,500 עדיף לחכות להתנהגות טכנית לפני קנייה
נפט מגמה יורדת שבר 79–80 אזור 79–80.5 בעייתי כיוון כלפי מטה אחרי שבירת התמיכה

למה אותה תמונה נראית הפוך בארה"ב ובישראל

בורסה זה דבר מוזר. מצד אחד אפשר לקבל הודעה שהמלחמה מאחורינו, השווקים קופצים — ואז תוך כמה ימים מנקים כמעט את כל העלייה. מצד שני, אותה כותרת בדיוק יכולה להזיז שני שווקים לכיוונים הפוכים.

זה בדיוק מה שקורה עכשיו. כשאתה פותח את הגרפים של וול סטריט ושל תל אביב זה לצד זה, אתה רואה שני סיפורים שונים לגמרי. בארה"ב המגמה הראשית עדיין עולה ואיתנה. בישראל דווקא נדלקת נורה אדומה, ואנחנו מתקרבים לרמות שאסור להתעלם מהן.

בסקירה הזו נעבור על הכל — S&P 500, נאסד"ק, דאו ג'ונס, ראסל 2000, ביטקוין, אית'ריום, מדדי תל אביב, הדולר מול השקל, הזהב והנפט. המטרה היא לא לנחש לאן הולך השבוע, אלא לסמן מראש את הרמות שבהן השוק "מדבר איתנו" — ואיך מגיבים נכון כשמגיעים אליהן.

וול סטריט — המגמה עולה, וכל ירידה היא לצורך עלייה

נתחיל עם ה-S&P 500. בגרף היומי המחיר קופץ בתחילת השבוע מיד למעלה ומגיע כמעט לסגור את הגאפ. המחזור הגבוה שאתם רואים בנר האחרון לא אומר שום דבר — הוא נובע מפקיעת אופציות, לא מקונים גדולים או מוכרים גדולים. התמונה בגדול נשארת כמו שהיא: מגמה ראשית עולה.

קו התמיכה החשוב נוצר באזור 7,240 הנקודות. זו נקודת ההכרעה. כשהמחיר מגיע לשם עם נרות אדומים קטנים אבל בלי התרחבות מחזורים — זו הזדמנות קנייה טובה, כי הירידה "רגועה". אם המחזורים מתרחבים בירידה, זה סימן אזהרה שהקונים יחששו, והמחיר עלול להמשיך עד אזור 7,000 הנקודות.

הנאסד"ק נראה במצב דומה. רמת התמיכה האחרונה היא באזור 28,200. תיקון של עוד 6–7% משם הוא תיקון לגיטימי לחלוטין במסגרת מגמה עולה. הנר האחרון מראה על קונים שמגיעים ומיד דוחקים את המחיר למעלה — ולכן המשך מגמת העלייה בהחלט אפשרי. השאלה היא לא אם יגיע תיקון, אלא איך אתה ערוך אליו: אם אתה משקיע לטווח בינוני-ארוך אתה יכול לספוג ירידה של 6–7%, ואם קשה — מממשים חלק בדרך ושומרים מזומן נזיל לתיקונים.

הדאו ג'ונס נראה אחרת — חלש יותר. הוא לא פרץ באותו אופן כמו ה-S&P והנאסד"ק, ולכן כדי להגיע לאזור התמיכה האחרון שלו צריך תיקון די גדול. אזור הריטסט נמצא ב-50,000 הנקודות, וכל הגעה לשם אמורה להזמין קונים. הנר האחרון מראה אפשרות לירידה קרובה, אבל זה נר בודד — ועל בסיס נר בודד אף פעם לא מקבלים החלטה. הראסל 2000 מחזיק אזורי תמיכה מדורגים ב-2,810, אחר כך 2,720 ו-2,680.

ביטקוין ואית'ריום — "העלייה הזאת היא פייק"

על הביטקוין זיו אמר את זה כבר תקופה: העלייה הזאת היא פייק. הוא מציע תרגיל פשוט שמשנה לגמרי איך אתה רואה את הגרף — לחיצה ימנית על ציר המחירים והפיכת הגרף (Invert). ברגע שהופכים את התמונה, פתאום מה שנראה כמו "ירידה" הופך לעלייה ברורה, והעין שמחפשת לונגים פתאום רואה את השורט בצורה הגיונית. במקום לעמוד על הראש כדי לראות את הכיוון ההפוך — פשוט הופכים את הגרף.

מה שרואים זה ירידה עם מחזורי מסחר הולכים ופוחתים, כשהמחיר מגיע לאזור שהיה התנגדות. רמות התמיכה במגמה יורדת נוטות "להישבר" אחת אחרי השנייה עד שהמגמה מחליטה להסתיים. היעד שזיו מסמן הוא אזור 53,000 ואף עד 49,000 כיעד ראשוני, אולי מעבר לכך. בגרף היומי רואים את המוכרים מגיעים: רמת 65,400 ו-67,000 משמשות התנגדות, והלחץ הכללי הוא של מוכרים, לא של קונים שחוזרים.

האית'ריום במצב אפילו מאתגר יותר. הוא כבר שבר את אזור התמיכה, ניסה לטפס מעליו, וסוגר את השבוע עם פתיל — כלומר הקונים היו שם אבל המוכרים השתלטו על האירוע ודחפו את המחיר שוב למטה. אזור ההתנגדות סביב 1,935 הוא אזור מאתגר, והאפשרות כאן היא לירידה שיכולה להימשך לאזור 1,400 כרמה ראשונית, אולי מעבר לכך.

ישראל — כאן נדלקת הנורה האדומה

וכאן מתחלף הסיפור. בעוד וול סטריט מחזיקה מגמה עולה, הבורסה הישראלית סיימה שבוע באדום, ואנחנו מתקרבים, מתקרבים, מתקרבים לרמה הקריטית. אזור התמיכה במדד תל אביב 35 נמצא בין 4,050 לערך — בין גוף הנרות לאזור הפתיל שנוצר באזור מרץ. אם הרמה הזאת נשברת כלפי מטה, הסיכון לתיקון עמוק עולה משמעותית, וההסתברות כבר לא תהיה לטובתנו בטווח הבינוני.

חשוב להכניס פרופורציות. מי שנמצא בשוק ההון רק שנתיים וחצי — מאזור אוקטובר 2023 — לא מכיר ירידות גדולות. אבל אם תיקח את הגרף לאחור תראה ירידות של 6%, 9%, 10% ואפילו 12% כדבר שבשגרה, ובאירועים גדולים יותר: 17% ב-2015, 20% במועד אחר, 23% ועד 33% בקורונה. גם כשהמגמה היא מגמת עלייה, עדיין יכולות להיות תנועות כאלה. אתה חווה עכשיו "קיץ" — אבל זה לא אומר שלא יגיע סתיו. צריך לבוא עם קדם-הגנה.

מדד תל אביב 90 מספר אותו סיפור. הוא מתקרב לרמה, לא הצליח לפרוץ בצורה מרשימה, וכבר בנר השני התחיל לרדת. אזור התמיכה נמצא בין 3,630 לערך ל-3,700. כל מי שרודף אחרי המחיר כאן כבר מאחר ב-10–12%. אם האזור הזה נשבר — זה אומר שהקונים שבלמו את הירידות הקודמות לא הגיעו, ואז אין מה לעשות שם חוץ מלצאת מהעסקה.

במדד הבנקים המצב מורכב כי יש כמה וכמה אזורי ביקוש קרובים זה לזה — מה שמקשה לדעת איפה בדיוק לשים את הכסף. אזורי התמיכה הבולטים הם 7,800 ו-7,550, אבל האזור הבולט ביותר מגיע ב-6,965, ויש גם רמת פיבונאצ'י ב-7,100 לכל גל העליות האחרון — שזה משהו שיכול לעבוד טוב יותר. הכלל: לתת למחיר לרדת ולהגיע, לא לרדוף אחריו. כל המדדים בישראל נעים יחד בקורלציה גבוהה — בדיוק כמו ה-S&P, הנאסד"ק והדאו בארה"ב — אז "פיזור" בין מדד תל אביב שונים הוא לא באמת פיזור.

דולר/שקל, זהב ונפט — שלוש זירות נוספות

בגרף השבועי של הדולר מול השקל אנחנו עדיין לא מטפסים מעל 3.5 — העלייה הזאת היא עלייה לצורך ירידה. רמת 2.88 היא אזור התמיכה שזיו סימן שבוע קודם, ומשם המחיר יכול להיתפס כלפי מעלה: פריצת 2.98, אחר כך 3.00, ולאחר מכן אזור 3.05. 3.05 היא הרמה הקריטית לטווח הארוך יותר.

הזהב הגיע שבוע שעבר לרמת תמיכה וקפץ ממנה כלפי מעלה — אבל רק עד אותה רמה שהייתה התנגדות, הפכה לתמיכה, ועכשיו שוב משמשת התנגדות. זה בדיוק העיקרון: רמות משמשות לחילופין כתמיכה והתנגדות. כרגע אנחנו שוב באזור 4,100, שזו רמת התמיכה. המחיר יכול להידרדר ולשבור אותה גם בגרף שבועי, ולכן עדיף לחכות להתנהגות טכנית על הגרף לפני שקונים. מתחת ל-4,100 היעד הבא יכול להיות אזור 3,500. שימו לב כמה זה הפוך מהפסיכולוגיה: בשיא לא חשבתם שהזהב ירד, ועכשיו אחרי 27% ירידה כבר לא מאמינים שהוא מסוגל לעלות.

הנפט שבר את אזור התמיכה שבין 79 ל-80, ולכן הכיוון שלו יותר כלפי מטה. האזור הבעייתי כרגע הוא 79 עד 80.5 — אם הוא מטפס לשם השבוע או הבא, עדיף שייקח לו את הזמן וישאר מתחת לרמה עוד שבועיים-שלושה, וזה יאשש שהנפט יכול לרדת. ואם הוא פורץ בטעות כלפי מעלה ועשית שורט — פשוט לוקחים את ההפסד ומבינים שזה לא עבד. בדיוק כאן נמצא הקסם: גם עם 40% הצלחה — ארבע מכל עשר עסקאות — אתה יכול להרוויח, כל עוד אתה מצטרף למגמה, יודע איפה אתה קונה, וכמה אתה מסכן מראש.

למה לקנות על התמיכה מנצח את הרדיפה אחרי המחיר

זה אולי הרעיון החשוב ביותר בסקירה. נניח שיש רמת תמיכה, ואתה שוקל לקנות. יש לך שתי אפשרויות:

  1. לרדוף אחרי המחיר — לחכות לנר ירוק גדול שמאשר שהקונים הגיעו, ואז להיכנס. הבעיה: אתה האחרון לחגיגה. הסטופ שלך נמצא מתחת לרמה, אבל המרחק עד השיא האחרון נותן יחס סיכון-סיכוי של 1 ל-1.5 בלבד.
  2. לקנות על רמת התמיכה עצמה — באזור 4,070 לערך, עם ידיים מזיעות ורגליים רועדות, אבל בדיוק על הרמה המשמעותית. אותו סטופ לוס, אותו יעד רווח — אבל היחס קפץ מ-1 ל-2.

מה השתנה? רק נקודת הכניסה. הסטופ והיעד נשארו באותו מקום. וזה כל ההבדל בין עסקה טובה לעסקה בינונית. אם אתה מחשב מראש כמה אתה מפסיד — אתה גם לא תפחד כשזה קורה, כי לקחת את זה בחשבון מראש.

שגיאות נפוצות

  • לרדוף אחרי המחיר במקום לקנות על התמיכה — מי שמחכה לנר ירוק גדול נכנס בשיא, מקטין לעצמו את הסיכוי ומגדיל את הסיכון. כל ירידה מתחת לרמה הופכת אז למשמעותית.
  • לקבל החלטה על בסיס נר בודד — נר אחד אדום או נר אחד ירוק לא קובע מגמה. כשהמחיר ירצה לשנות כיוון הוא ישנה אותו בלי לשאול אף אחד.
  • להישאר בעסקה מתוך אגו או פחד לפספס — אם משהו לא עובד הסתברותית לטובתך, מה שמשאיר אותך בפנים זה האגו. סטופ לוס הוא מנגנון הגנה: לפעמים הוא פולט אותך והמחיר חוזר לעלות, ולפעמים הוא מציל אותך מהדרדרות נוספת.

ציטוט מרכזי

"כשהמחיר ירצה לשנות כיוון הוא ישנה כיוון בלי לשאול אף אחד מאיתנו — וחבל להישאר בעסקה שהסטופ שם יכול היה למנוע ממני הדרדרות נוספת."

— זיו חקשוריאן, סייקלס טריידינג

שאלות נפוצות (FAQ)

למה וול סטריט עולה אבל הבורסה הישראלית יורדת?
בארה"ב המגמה הראשית עדיין עולה וכל ירידה היא ירידה לצורך עלייה, בעוד שבישראל המדדים מתקרבים לרמות תמיכה קריטיות (4,050 בתל אביב 35) אחרי שבוע אדום. שתי הזירות יכולות לנוע בכיוונים שונים גם תחת אותן כותרות.
מה זה תרגיל הפיכת הגרף (Invert) ולמה הוא עוזר?
לחיצה ימנית על ציר המחירים והפעלת Invert הופכת את הגרף. ראש שמחפש בעיקר לונגים מתקשה לזהות שורטים — וכשהופכים את הגרף, השורט פתאום נראה כמו לונג ברור. זה חוסך את הצורך "לעמוד על הראש" כדי לראות את הכיוון ההפוך.
למה עדיף לקנות על רמת התמיכה במקום לחכות לאישור?
כשקונים על התמיכה עצמה עם סטופ מתחתיה, יחס הסיכון-סיכוי עד היעד יכול להיות 1 ל-2. מי שרודף אחרי המחיר ומחכה לנר ירוק גדול נכנס גבוה יותר — אותו סטופ ואותו יעד, אבל היחס יורד ל-1 ל-1.5 והסיכון גדל.
אפשר להרוויח עם פחות מ-50% עסקאות מנצחות?
כן. גם עם 40% הצלחה — ארבע מכל עשר עסקאות — אפשר להיות רווחי, בתנאי שמצטרפים למגמה, יודעים איפה נכנסים, מחשבים את הסיכון מראש, ונותנים לעסקאות המנצחות יחס סיכוי-סיכון של לפחות פי שניים.

סיכום

התמונה מפוצלת: וול סטריט עדיין במגמה עולה עם תמיכות ב-7,240 (S&P) ו-28,200 (נאסד"ק), בעוד שבישראל נדלקה נורה אדומה ככל שתל אביב 35 ו-90 מתקרבים לרמות התמיכה הקריטיות שלהם. ביטקוין, אית'ריום ונפט במגמות יורדות, והזהב מחזיק תמיכה שברירית ב-4,100. אבל הלקח המרכזי הוא לא איזה כיוון יבחר השוק — אלא איך אתה מגיב: לקנות על רמת תמיכה עם סטופ מוגדר מראש מנצח את הרדיפה אחרי המחיר, ושליטה ברגש היא מה שמפריד בין סוחר רווחי לסוחר שנשחק. רוצים ללמוד את שיטת המחזורים לעומק? הצטרפו לקהילת סייקלס טריידינג.

גילוי נאות: המידע במאמר זה הוא לצורכי לימוד בלבד ואינו מהווה המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך.

כל החלטת השקעה היא באחריות הקורא בלבד.

המאמר עובד ונערך בעזרת בינה מלאכותית על בסיס סקירות הווידאו של זיו חקשוריאן (25 שנות ניסיון בשוק ההון).

זיו חקשוריאן
זיו חקשוריאןhttps://cyclestrading.com
סוחר מקצועי בשוק ההון ויזם. סוחר מקצועי משנת 2001 עם ניסיון של מעל 24 שנה בשוק ההון. שולט ברזי הניתוח הטכני והמחזורי בשיטת וויליאם גאן, ומתמחה במסחר במניות, אופציות, חוזים עתידיים, מט"ח וסחורות. חי את השוק יום-יום, עם הבנה עמוקה של מחזוריות, תזמון מדויק וניהול סיכונים חכם — הכל בגישה פשוטה, פרקטית, ואמיתית.
מאמרים קשורים

השאר תגובה

הכנס תגובה
הכנס את שמך כאן

- Advertisment -
הרשמה לוובינר - Cycles Trading

הפופולריים ביותר

תגובות אחרונות