ראשיאסטרטגיות מסחראיך להגדיל רווחים במניות שכבר השקעתם בהן

איך להגדיל רווחים במניות שכבר השקעתם בהן

רוב הסוחרים יודעים איך להיכנס לעסקה, אבל רובם המוחלט לא יודעים איך להישאר בה. התוצאה? הם מוכרים מוקדם מדי, לוקחים רווח קטן הביתה, ומפספסים את התנועה הגדולה שבאה אחר כך. אם אתם רוצים ללמוד איך להגדיל רווחים במניות שכבר השקעתם בהן, אתם צריכים להבין עיקרון אחד פשוט: הכסף הגדול לא נמצא בכניסה לעסקה — הוא נמצא ביכולת להחזיק אותה לאורך זמן. זיו חקשוריאן, סוחר עם ניסיון של כ-25 שנים בשוק ההון ומומחה בשיטת המחזורים של וויליאם גאן, מדגים בסרטון הזה בדיוק איך לעשות את זה — עם דוגמאות אמיתיות, מספרים ברורים, ושיטה שעובדת כבר 120 שנה.

איך להגדיל רווחים במניות — העיקרון שמאחורי התנועה הגדולה

כשאתם נכנסים לעסקה, אתם לא יודעים מראש אם היא תהיה מרוויחה או מפסידה. אף אחד לא יודע. מה שאתם כן יכולים לעשות זה לבנות את העסקה כך שההפסד יהיה מוגבל — ושהרווח, אם יבוא, יהיה גדול ככל האפשר. הרעיון הוא פשוט: אתם מסכנים סכום קטן ומוגדר מראש בכל עסקה, ונותנים למניות המנצחות לרוץ.

וורן באפט, למשל, לא הרוויח את ההון שלו מאלפי עסקאות קטנות. הוא הרוויח אותו מכך שהחזיק מניות בתנועות הגדולות — לפעמים שנה, לפעמים שנתיים, לפעמים הרבה יותר. אותו עיקרון בדיוק עובד גם בניתוח טכני: כשאתם מזהים מניה במגמת עלייה בריאה, עם שפלים עולים ופריצות שמאושרות על ידי מחזורי מסחר — אתם צריכים לתת לה לעבוד בשבילכם. לא למכור אחרי 20% רווח רק בגלל שזה נראה "מספיק".

הגדרת העסקה — כניסה, סטופ לוס וניהול סיכונים

לפני שמדברים על הגדלת רווחים, צריך להבין איך נכנסים נכון. השיטה מתחילה בזיהוי מניה שנמצאת במגמת עלייה ומבצעת חזרה לרמת תמיכה — מה שנקרא בשפה המקצועית Retest. זה הרגע שבו התנגדות שנפרצה כלפי מעלה הופכת לשמש כרמת תמיכה חדשה.

הנה הצעדים:

  1. זיהוי נקודת כניסה — חפשו מניה שפרצה רמת התנגדות משמעותית וחוזרת לבדוק את הרמה הזאת כתמיכה. זה המקום שבו הקונים אמורים להיכנס שוב.
  2. הצבת סטופ לוס — השתמשו ב-ATR (טווח תנועה ממוצע) כדי לקבוע את המרחק הנכון. מקמו את הסטופ לוס מתחת לרמת התמיכה החדשה, בהתאם לערך ה-ATR.
  3. חישוב כמות המניות — הגדירו מראש כמה אתם מוכנים להפסיד. לדוגמה: בתיק של 100,000 דולר, עם סיכון של 1,000 דולר לעסקה, אם הסטופ לוס נמצא במרחק של 4.28 דולר מנקודת הכניסה — תקנו 233 מניות. ככה ההפסד המקסימלי מוגבל לאחוז אחד מהתיק.

שימו לב לנקודה החשובה: גם אם אתם משקיעים 6,000-7,000 דולר במניה אחת, הסיכון האמיתי שלכם הוא רק 1,000 דולר — כלומר אחוז אחד מהתיק. זה ההבדל בין סוחר שמנהל סיכונים לבין מהמר. למידע מעמיק יותר על הנושא, קראו את המדריך המלא להגדרת סטופ לוס.

ניהול העסקה — איך מעלים את הסטופ לוס לאורך הדרך

זה החלק שרוב הסוחרים מפספסים. אחרי שנכנסתם לעסקה והמניה מתחילה לטפס, אתם לא צריכים לשבת ולהתלבט כל יום אם למכור. אתם צריכים שיטה ברורה להעלאת הסטופ לוס — שיטה שמגנה על הרווח שצברתם ובו בזמן נותנת למניה מרחב תמרון להמשיך לטפס.

הכלל הוא כזה: כל עוד המניה ממשיכה ליצור שפלים עולים בגרף השבועי, אתם נשארים בעסקה. ברגע שנוצרת נקודת שפל חדשה — כלומר המניה עלתה, ירדה במשך מספר שבועות, ואז חזרה לטפס — אתם מעלים את הסטופ לוס למיקום חדש: טיפה מתחת לנקודת השפל האחרונה.

הנקודה היפה בשיטה הזאת היא שאתם מסתכלים על הגרף פעם אחת בשבוע בלבד. שבוע חיובי? אין לכם מה לעשות. שבוע שלילי? בדקו אם המחיר ירד מתחת לנקודת השפל האחרונה. אם כן — יצאתם. אם לא — ממשיכים להחזיק. זה כל הסיפור.

דוגמה מהשטח — מניית טסלה ו-1,000 אחוזי רווח

כדי להבין עד כמה השיטה הזאת חזקה, בואו נסתכל על דוגמה אמיתית ממניית טסלה. המניה דשדשה במשך תקופה ארוכה באזור שבין 16 ל-26.10 דולר (מחירים לפני הפיצול). ברגע שהיא פרצה את רמת ההתנגדות של 26.10 דולר כלפי מעלה — נוצרה הזדמנות.

נקודת הכניסה הייתה בחזרה לאזור הפריצה, באזור 26.10 דולר. הסטופ לוס הוצב באזור 20 דולר — מרחק של כ-6 דולר, בהתאם ל-ATR. על תיק של 100,000 דולר עם סיכון של 1,000 דולר, הכמות שנרכשה היתה 233 מניות — עסקה של כ-6,000 דולר, שהם 6% מהתיק.

מה קרה אחר כך? המניה טיפסה לאזור השיא הקודם — שם כבר עמדנו על יחס סיכון-סיכוי של 1:8.6 ורווח של כ-140% על העסקה. אבל זה לא הסוף. מי שהמשיך להחזיק, העלה את הסטופ בהתאם לשפלים העולים, והגיע ליחס של 1:22 — כלומר 22 יחידות רווח על כל יחידת סיכון.

ובנקודת השיא? המניה הגיעה ל-1,000 אחוזי רווח מנקודת הכניסה. על עסקה של 6,000 דולר, זה אומר רווח של כ-61,000 דולר — מה שהוסיף 61% לתיק ההשקעות כולו. כל זה ממניה אחת בלבד, במשך שנה ועשרה חודשים.

אנחנו לא נביאים. אנחנו פשוט עובדים לפי שיטה שעובדת 120 שנה — קונים באזורי ביקוש, שמים סטופ לוס, ומעלים אותו לפי נקודות השפל. מי שעושה את זה בעקביות מגלה שמניה אחת יכולה לתפור את כל התיק

מניות בוננזה — כשמניה אחת משנה את התיק כולו

זיו משתמש במונח "מניות בוננזה" כדי לתאר את אותן מניות מיוחדות שעושות מאות אחוזים. אתם לא יכולים לדעת מראש איזו מניה תהיה הבוננזה הבאה. אבל אם אתם עובדים לפי השיטה — קונים באזורי ביקוש, מנהלים סיכונים נכון, ונותנים לעסקאות המנצחות לרוץ — אתם תמצאו את עצמכם עם לא אחת ולא שתיים כאלה בתיק.

דוגמה נוספת שזיו מציג היא מניית MSTR. הכניסה הייתה באזור שבו רמת התנגדות שנפרצה חזרה לשמש כתמיכה. הסטופ לוס עמד על כ-14% מנקודת הכניסה. מתוך תיק של 100,000 דולר עם סיכון של 1,000 דולר, הכמות שנרכשה היתה 205 מניות — עסקה של כ-6,800 דולר.

גם כאן, המניה ירדה בהתחלה לכיוון הסטופ — והרבה סוחרים היו בורחים החוצה. אבל מי שנשאר לפי השיטה, ראה את המניה מטפסת בהדרגה, עם תיקונים של 40%-50% בדרך שהם חלק לגיטימי ממגמת עלייה. במרוצת הזמן, העסקה הראשונה הגיעה ל-1,000 אחוזי רווח — ועסקה שנייה שנפתחה בהמשך הגיעה ל-500%.

החלק הקשה — להחזיק את הבטן כשהמניה יורדת

אם הדרך טכנית היא פשוטה, אז למה רוב הסוחרים לא מצליחים לעשות את זה? בגלל הצד המנטלי. כל ירידה שבועית הולכת להפחיד אתכם. כל נר אדום בגרף ירגיש כמו סוף העולם. כשאתם כבר ברווח של 100% ופתאום רואים ירידה של 20%, הרגש הראשון הוא לברוח החוצה ולשמור על מה שיש.

אבל זה בדיוק מה שמפריד בין סוחרים ממוצעים לבין סוחרים שמרוויחים באמת. הסוחר הממוצע מוכר אחרי 100% רווח, מספר לכולם על ההצלחה, ומפספס את ה-900% הבאים. הסוחר שעובד לפי שיטה יודע שירידות הן חלק טבעי ממגמת עלייה — וכל עוד המחיר לא יורד מתחת לנקודת השפל האחרונה, הוא נשאר בפנים.

הפתרון לאתגר המנטלי הוא פשוט: אם אתם מרגישים שאתם לא יכולים להחזיק את כל הפוזיציה, מכרו 50% ותנו לחצי השני לרוץ. ככה אתם מפחיתים את הלחץ, נועלים חלק מהרווח, ועדיין נותנים לעסקה את ההזדמנות לעשות לכם את התנועה הגדולה. למי שרוצה להעמיק בנושא, מומלץ לקרוא על עקרונות ניהול הסיכונים שמאפשרים להחזיק עסקאות לטווח ארוך.

הגרף השבועי — למה פעם בשבוע מספיק

אחד היתרונות הגדולים של השיטה הזאת הוא שהיא לא דורשת מכם לשבת מול המסך כל היום. אתם עובדים על גרף שבועי — כל נר מייצג שבוע שלם של מסחר. זה אומר שמרגע שנכנסתם לעסקה, אתם מסתכלים על המניה פעם אחת בשבוע.

בשבוע חיובי — אין לכם מה לעשות. בשבוע שלילי — בדקו אם נפרצה נקודת שפל. אם לא — ממשיכים. אם כן — יוצאים. הפשטות הזאת מפחיתה דרמטית את הלחץ הנפשי, מונעת מכם לקבל החלטות רגשיות, ומאפשרת לכם להקדיש את רוב הזמן שלכם לדברים אחרים בחיים.

זיו עצמו מתאר את שגרת העבודה שלו: הוא מקדיש את הבוקר ללימוד ולהתפתחות אישית, ורק אחרי הצהריים מתפנה לגרפים. השיטה לא דורשת ממנו זמן רב — ובמשך כ-25 שנים היא הובילה אותו לרווחה כלכלית.

איך לזהות מניה שמתאימה לאסטרטגיה הזאת

לא כל מניה מתאימה. המניות שנותנות מאות אחוזים הן מניות שעונות על כמה קריטריונים ברורים:

  • מגמת עלייה ברורה — שפלים עולים ושיאים עולים בגרף השבועי
  • פריצת התנגדות משמעותית — המניה פרצה רמה שעצרה אותה בעבר, ועשתה זאת עם מחזורי מסחר גבוהים
  • חזרה לתמיכה (Retest) — אחרי הפריצה, המניה חוזרת לבדוק את הרמה כתמיכה חדשה. זו נקודת הכניסה
  • מחזורי מסחר מתכווצים בירידות — כשהמניה יורדת במחזורים נמוכים, זה מעיד שהמוכרים נחלשים והקונים עדיין שולטים
  • יחס סיכון-סיכוי סביר — הסטופ לוס צמוד מספיק כדי שתוכלו לקנות כמות הגיונית בלי לסכן יותר מאחוז אחד מהתיק

כדי להבין לעומק איך לקרוא גרפים ולזהות את הדפוסים הנכונים, מומלץ להכיר את יסודות הניתוח הטכני.

טעויות נפוצות שמונעות מכם להגדיל רווחים

גם כשאתם מבינים את העקרונות, יש כמה טעויות קלאסיות שחוזרות על עצמן:

מימוש מוקדם מדי מלחץ

ראיתם 100% רווח ומיד סגרתם את העסקה. הבעיה? המניה המשיכה לעוד 500%, 1,000%. כל שבוע אדום גרם לכם ללחץ, ובמקום להסתכל על השיטה — הקשבתם לרגש.

רדיפה אחרי מניות בשיא (FOMO)

שמעתם שמניה עלתה 200% וקפצתם לקנות בשיא. במקום לחכות שהמניה תחזור לרמת התמיכה, קניתם מפחד פספוס — ונתקעתם עם סטופ רחב ויחס סיכון-סיכוי גרוע. זה בדיוק ההפך מלהגדיל רווחים — זה מגדיל הפסדים.

העלמת עיניים מהסטופ לוס

הכנסתם עסקה, הגדרתם סטופ, אבל כשהמחיר ירד — הורדתם את הסטופ עוד ועוד כלפי מטה כדי "לתת לזה מרווח". ברגע שאתם מזיזים סטופ כלפי מטה, אתם שוברים את כל מבנה ניהול הסיכונים שבניתם.

שימת כל הביצים בסל אחד

התלהבתם ממניה אחת ושמתם עליה 20%-30% מהתיק. גם אם היא מניית בוננזה, זה חושף אתכם לסיכון מיותר. 6%-7% מהתיק על מניה אחת, עם סטופ של אחוז אחד מהתיק — זה הגודל הנכון.

חוסר סבלנות — לא נותנים לעסקה לעבוד

עברו שלושה שבועות ולא קרה כלום. המניה דשדשה. אתם סוגרים ועוברים הלאה — ופתאום היא מזנקת. הרבה מהעסקאות הגדולות דורשות חודשים ואפילו שנה-שנתיים עד שהן מגיעות למיצוי.

מניה אחת שעושה 1,000% יכולה לסדר לכם את כל התיק לחמש שנים. אבל אתם צריכים את הסבלנות לתת לה את הזמן

סיכום — השיטה שהופכת 6,000 דולר ל-67,000 דולר

אם אתם רוצים באמת ללמוד איך להגדיל רווחים במניות שכבר השקעתם בהן, התשובה לא נמצאת בלחפש עוד עסקאות ועוד מניות. היא נמצאת ביכולת שלכם להחזיק את העסקאות הנכונות לאורך זמן. קנו באזורי ביקוש, הגדירו סטופ לוס צמוד לפי ATR, העלו את הסטופ בהתאם לנקודות השפל העולות, והסתכלו על הגרף פעם בשבוע. זו שיטה שעבדה 120 שנה — מימי וויליאם גאן ועד היום — ואין סיבה שהיא לא תעבוד גם עבורכם. הכסף הגדול בשוק ההון נעשה לא מהעסקאות הרבות, אלא מהעסקאות הגדולות — אותן "מניות בוננזה" שאם תנהלו אותן נכון, יכולות להכפיל לכם את התיק ממניה בודדת.

שאלות נפוצות

כמה זמן צריך להחזיק מניה כדי לראות רווחים משמעותיים?

אין מסגרת זמן קבועה מראש. בדוגמה של טסלה, העסקה נמשכה שנה ועשרה חודשים עד שנסגרה עם 1,000 אחוזי רווח. בדוגמה של MSTR, העסקה נמשכה יותר משנה. הכלל הוא לא לקבוע זמן מראש, אלא לתת לגרף להחליט — כל עוד יש שפלים עולים, ממשיכים להחזיק.

מה עושים אם המניה יורדת 20% אחרי שכבר הרווחתי 100%?

לא עושים כלום, כל עוד המחיר לא ירד מתחת לנקודת השפל האחרונה בגרף השבועי. ירידות של 20% ואפילו 40% הן חלק טבעי ממגמת עלייה בריאה. הסטופ שלכם אמור להיות ממוקם מתחת לשפל האחרון — ואם הוא לא נפגע, אתם נשארים בפנים.

כמה מהתיק כדאי לשים על מניה אחת?

ההמלצה היא סביב 6%-7% מהתיק על מניה אחת, כאשר הסיכון בפועל הוא אחוז אחד בלבד מהתיק (בזכות הסטופ לוס). כך גם אם מספר עסקאות נכשלות ברצף, הנזק לתיק מוגבל — ומניה אחת שתעשה מאות אחוזים תפצה על כולן.

מה עדיף — למכור הכל בפעם אחת או בחלקים?

אם אתם מרגישים שקשה לכם מנטלית להחזיק את כל הפוזיציה, אפשר למכור 50% כשהרווח מגיע ליחס של 1:5 או 1:10, ולתת ל-50% הנותרים להמשיך לרוץ. ככה אתם נועלים רווח, מפחיתים לחץ, ועדיין נותנים לעסקה הזדמנות להפוך למניית בוננזה.

באיזה גרף צריך להסתכל — יומי או שבועי?

לצורך ניהול העסקה והעלאת הסטופ לוס, הגרף השבועי הוא הכלי המרכזי. כל נר מייצג שבוע שלם של מסחר, מה שמאפשר לזהות שפלים עולים באופן ברור ולמנוע רעש יומיומי שגורם להחלטות רגשיות. זו גם הסיבה שאתם צריכים להסתכל על הגרף פעם אחת בשבוע בלבד.

איך יודעים מתי סוף סוף לצאת מהעסקה?

היציאה מתרחשת כשהמחיר יורד מתחת לנקודת השפל האחרונה בגרף השבועי. אם, לדוגמה, המניה טיפסה ליצירת שיא חדש, אחר כך ירדה ויצרה שפל, ואז התחילה לטפס שוב — הסטופ שלכם ממוקם מתחת לאותו שפל. ברגע שהמחיר שובר אותו — העסקה נגמרה.

האם השיטה הזאת עובדת גם בשוק יורד?

השיטה שמתוארת כאן מתאימה בעיקר לשוק שורי, שבו אתם רוכבים על מגמת עלייה. בשוק יורד, אפשר ליישם את אותם עקרונות בכיוון ההפוך — עסקאות שורט עם שיאים יורדים ושפלים יורדים. אבל הפוטנציאל לתפוס מאות אחוזים הוא גדול יותר בצד הלונג, כי למניות אין גבול עליון אבל הן לא יכולות לרדת מתחת לאפס.

גילוי נאות: המידע במאמר זה הוא לצורכי לימוד בלבד ואינו מהווה המלצה לקנייה או מכירה של ניירות ערך.

כל החלטת השקעה היא באחריות הקורא בלבד.

המאמר עובד ונערך בעזרת בינה מלאכותית על בסיס סקירות הווידאו של זיו חקשוריאן (25 שנות ניסיון בשוק ההון).

זיו חקשוריאן
זיו חקשוריאןhttps://cyclestrading.com
סוחר מקצועי בשוק ההון ויזם. סוחר מקצועי משנת 2001 עם ניסיון של מעל 24 שנה בשוק ההון. שולט ברזי הניתוח הטכני והמחזורי בשיטת וויליאם גאן, ומתמחה במסחר במניות, אופציות, חוזים עתידיים, מט"ח וסחורות. חי את השוק יום-יום, עם הבנה עמוקה של מחזוריות, תזמון מדויק וניהול סיכונים חכם — הכל בגישה פשוטה, פרקטית, ואמיתית.
מאמרים קשורים

השאר תגובה

הכנס תגובה
הכנס את שמך כאן

- Advertisment -
הרשמה לוובינר - Cycles Trading

הפופולריים ביותר

תגובות אחרונות